I Danmark kan man vælge at stemme pr. brev | Billund Radikale Venstre

I Danmark kan man vælge at stemme pr. brev

Er du af en eller anden grund forhindret i at møde op på valgdagen den 21. november 2017 og stemme til kommunal- og regionrådsvalget, kan du vælge at brevstemme.

Hvis du vælger at brevstemmer, kan du ikke også stemme på valgdagen. Du må gerne brevstemme flere gange, hvis du f.eks. ombestemmer dig undervejs – det er så den sidst afgivne brevstemme du afgiver, inden selve valgdagen, der tæller.

I Danmark kan du brevstemme

i alle landets kommuner, f.eks. på borgerservicecentrene. I nogle kommuner kan du også stemme på biblioteker eller mobile brevstemmesteder - spørg kommunen, hvor du kan brevstemme eller gå ind på kommunens hjemmeside på linket herunder, for at se hvordan og hvornår du har mulighed for at stemme pr. brev i Billund kommune.

Du kan også se mere om hvordan du generelt kan brevstemme i Danmark, på www.borger.dk